Hopp til innholdet

Gilde

Velkommen til Gildes profilhåndbok!

Hvem er Gilde
Gilde er Norges ledende merkevare innenfor rødt kjøtt. Vi har vært nasjonalt varemerke siden 1964, har kjøttprodukter av svin, storfe, lam/sau og reinsdyr og dekker alle dagens måltider. Gilde er et samvirke og eid av ca 16 300 Norske bønder over hele Norge.

Gilde er bondens eget merke og leverer alltid norsk kjøtt!
Norsk Gildekjøtt er et kvalitetsstempel som betyr at produktet inneholder kun norsk kjøtt fra kvalitetssikrede gårdsbruk over hele landet og er produsert av fagfolk med høy kompetanse etter Gildes strenge kvalitetsstandarder.

Skikkelig - fra den norske bonden!
Vi snakker trygg mat, norsk kjøtt, lokal tilknytning, levende bygder, kultur, tradisjoner, skikkelig håndverk, inspirasjon, dyrevelferd, kjøttkvalitet og mat fra ekte Gilde-folk! Det er denne personligheten og disse verdiene Gilde skal ta ut i all kommunikasjon og på alle pakninger. 

I denne håndboken finner du alle de elementer som til sammen former merkevaren vår – Gilde. Logoen, de grafiske elementene, fargene og fonten skal, sammen med verdiene våre, norsk, ansvarlig og skikkelig, fortelle hvem vi er og hvor vi kommer i fra og danne grunnlaget for vårt merkevareuttrykk.

Vi er stolte av profilen vår, og formålet med denne profilhåndboken er å sikre konsistent bruk av Gildes logo og identitetselementer slik at det er ikke oppstår tvil rundt hvem Gilde er og hva vi står for. Vi håper derfor at du behandler merkeelementene med respekt og forståelse. Manualen er bygd opp i kapitler der du finner logoer, farger, fonter, samt regler for bruk. Den inneholder også maler for kampanjer, presentasjoner, retningslinjer for vår fotostil, samt en inngang til Gildes bildebase.

Profilen vår er utviklet i samarbeid med Designhouse og forvaltes av designavdelingen i Gilde. Ta kontakt med Designsjef, irene.moller@nortura.no med eventuelle spørsmål.


Tilbake til toppen